بیشتر آسیب‌دیده‌های تیم بزرگ فوتبال اروپا به‌تدریج برمی‌گردند البته اگر دوباره مصدوم نشوند.

نیمار و امباپه

به گزارش همشهری‌آنلاین، کوبی ماینو، هافبک ۱۹‌ساله انگلیسی، به‌علت مصدومیت عضلانی برای چند هفته در دسترس نخواهد بود. او تازه‌ترین قربانی فشردگی مسابقات فوتبال است. خبر خوب این است که نیمار به تمرینات برگشته و شرایط مسابقه را پیدا کرده است. او که تنها ۵بازی و ۲گل زده در الهلال داشته، در بازی این هفته لیگ نخبگان مقابل العین روی نیمکت پرافتخارترین باشگاه آسیا خواهد نشست. ستاره برزیلی عکسی از پای خود منتشر کرده که جای بخیه و جراحی سخت روی آن دیده می‌شود و دل آدم را به درد می‌آورد.

خبر دیگر با موضوع مصدومیت بازیکنان فوتبال به امباپه برمی‌گردد. او به بهانه مصدومیتی که تازه از آن فارغ شده بود، از تیم ملی فرانسه مرخصی گرفت و سپس در یک کلوپ شبانه در سوئد دیده شد. بعد یک نفر از او به اتهام تجاوز شکایت کرد. مهاجم فرانسوی رئال‌مادرید ریشه این شایعه‌ها را به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن مربوط می‌داند. روزنامه اکیپ همچنین مطلبی را گزارش کرده. باشگاه پاریسی در پاسخ به نشریه اکیپ، جوابیه‌ای نوشته: «این‌که امباپه برای رئال‌مادرید جز پنالتی گل دیگری نزده یا به کلوپ شبانه رفته و در هتل اقداماتی انجام داده، مقصرش پاری‌سن‌ژرمن است؟» دادگاه شکایت امباپه از پاری‌سن‌ژرمن به‌دلیل پرداخت نشدن پاداش‌های این بازیکن هم نزدیک است.

با اینکه این مهاجم از کلیپ تبلیغاتی آدیداس توسط باشگاه حذف شده است، مشکلی برای بازی امروز مقابل سلتاویگو ندارد. رئال آنقدر مصدوم دارد که نمی‌تواند یک نفر را تنبیه کند و کنار بگذارد. گفته می‌شود کارواخال ممکن است تا یک سال و نیم از فوتبال دور بماند. آلابا دوباره مشکل پیدا کرده و شایعه شده که ممکن است مجبور شود فوتبال را کنار بگذارد. براهیم هم در حال ریکاوری است. از تیم دوم هم نمی‌شود بازیکن قرض گرفت چون کاستیا که به‌تازگی رائول را از هدایت خود کنار گذاشته، در هر بازی این فصل به‌طور میانگین بین ۸تا ۱۰غایب و مصدوم داشته است. حالا که صحبت از مصدومیت شد، بد نیست مروری بر دیگر اخبار مرتبط داشته باشیم.

بایرن‌مونیخ

هیروکی ایتو، بازیکن ژاپنی این فصل بایرن‌مونیخ که به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود و مشغول ریکاوری بود، بار دیگر مصدوم شد. جمال موسیالا که ۲بازی اخیر تیم ملی آلمان را از دست داده بود، بعد از بازی‌های این هفته بوندس‌لیگا به تمرین گروهی بازخواهد گشت. اوپامکانو که همزمان با موسیالا مصدوم شده بود، یک‌ماه دیگر غیبت خواهد داشت. اشتانیشیچ کروات هم همینطور.

بارسا

مصدومیت یامال چیز مهمی نبود و او در دسترس و سرحال است. لاپورتا اعلام کرده که در تابستان پیشنهاد ۲۵۰میلیون یورویی برای فروش او داشته و آن را رد کرده. دنی اولمو، فرمین لوپس و گاوی به شرایط مسابقه برگشته‌اند و می‌خواهند دقایقی برای بارسا به میدان بروند. فران تورس دو سه هفته دیگر هم غایب است. آرائوخو و کریستنسن ۵هفته دیگر برمی‌گردند. اگر کریستنسن زودتر از سال نوی میلادی خوب شود، مجوز بازی دنی اولمو که به‌خاطر مصدومیت طولانی او اجازه بازی دریافت کرده بود، باطل خواهد شد. برنال و تراشتگن هم فصل را از دست داده‌اند. شزنی که به‌جای تراشتگن از بازنشستگی برگشته و با بارسلونا قرارداد بسته، هنوز آماده مسابقه نیست.

آرسنال

در اردوی آرسنال وضعیت چندان خوب نیست. ساکا و مارتینلی در اردوی تیم‌های ملی انگلیس و برزیل مصدوم شدند. مارتینلی ۳هفته از فوتبال دورخواهد بود. وضعیت ساکا هنوز مشخص نیست. هاورتس، بن وایت، تیمبر، زینچنکو و تومیاسو و اودگارد هم همچنان مصدوم هستند. از این جمع هاورتس، اودگارد و پارتی به‌زودی به ترکیب برمی‌گردند.

چلسی

فیلیپ یورگنسن، دروازه‌بان دانمارکی در جریان پیروزی ۲بر صفر مقابل تیم زیر ۲۱‌سال ایسلند چشم راستش آسیب دید و برای مدتی بینایی‌اش را از دست خواهد داد. ریس جیمز پس از مدت‌های طولانی از بند آسیب‌دیدگی رها شده و احتمالا تا هفته دیگر به نیمکت تیم چلسی بازخواهد گشت. غایب مهم دیگری وجود ندارد و اگر مصدومی هم باشد، چلسی به اندازه سه چهار تیم بازیکن دارد تا جای خالی او را پر کند.

منچستریونایتد

تیم تن‌هاخ کمتر از فصل پیش مصدوم دارد. لوک شو که همواره مصدوم بوده، تا چند روز دیگر به تمرینات گروهی برمی‌گردد. نصیر مزراوی و میسن ماونت تا یک‌ماه دیگر در دسترس نیستند. لنی یورو، خرید جدید دفاعی تیم تا ۵هفته دیگر قادر به بازی نخواهد بود. مالاسیا هم ۵۶۰روز است که نیست.

یوونتوس

کوپیمینرز، هافبک هلندی که از آتالانتا خریداری شده، تا چند روز دیگر قادر به بازی خواهد شد. گونسالس هم همینطور اما برمر، مدافع برزیلی رباط صلیبی داده و تا پایان فصل از فوتبال دورخواهد ماند. پل پوگبا که محرومیت ۴ساله‌اش به جرم دوپینگ کاهش یافته و از نیم‌فصل می‌تواند به فوتبال برگردد، دیگر جایی در تیم ندارد و باید تیمی جدید برای خودش دست‌وپا کند. فاجولی هم در فیفادی مصدوم شد و بازی امشب مقابل لاتزیو را از دست داد.

منچسترسیتی

کوین دی‌بروینه همچنان در تمرینات منچسترسیتی غایب است اما آکه به تمرینات برگشته. اسکار باب، پدیده این فصل آنها تا ۲ماه و نیم دیگر غایب خواهد بود و رودری هم فصل را از دست داده.

اینتر

نیکولا بارلا که مدت‌هاست یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان اینتر بوده، مصدومیت شدیدی ندارد و می‌تواند این هفته برای آبی‌های شهر میلان به میدان برود.

اتلتیکو

لو نورماند، مدافع ملی‌پوش اسپانیایی جدید تیم که دچار ضربه مغزی شده بود، از هفته آینده به تمرینات گروهی برمی‌گردد. آسپلیکوئتا پس از دورانی طولانی در دسترس است. یورنته هم تا چند روز دیگر تمرین خواهد کرد.

میلان

لوفتوس چیک و کالابریا تا چند روز دیگر تمرینات جدی خود را آغاز خواهند کرد. غیبت بن‌ناصر تا سال نوی میلادی یعنی اواسط دی طول خواهد کشید.

لیورپول

الکسیس مک آلیستر آرژانتینی ۲ تا ۳ هفته دیگر شرایط مسابقه را پیدا می‌کند. آلیسون که قبل از فیفادی مصدوم شده بود، یک‌ماه و نیم دیگر غایب خواهد بود.

لورکوزن

فلوریان ورتس در جریان پیروزی یک بر صفر آلمان مقابل هلند دچار آسیب‌دیدگی مچ پای راست شد. زمان بازگشت او مشخص نیست اما احتمالا بازی مهم امروز مقابل اینتراخت و بازی لیگ قهرمانان با برست را از دست خواهد داد.

کد خبر 891933
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha